Fora Sundhed og Helbred Ar i ansigtet
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #5435193
    Shiva
    2237 Indlæg

    Efter jeg er kommet på p-piller igen går min hud i ansigtet AMOK ! Jeg får simpelthen så mange bumser så det er til at tude over. Ligner jo noget der er løgn, de er gigantiske og burde have deres eget personnummer!
    Endnu smartere er det så at jeg ikke magter at lade være med at pille, jeg piller aaaaltid i det lort hvilket har resulteret i nogle flotte mørkerøde/brune/lilla ar ..

    Hvordan kan jeg tone dem ned ? Findes der en vidundercreme mod ar ?

    #8051766
    matnilsen
    2093 Indlæg

    Jeg bruger solarie må jeg indrømme. Tørrer huden lidt ud og hjælper mig.

    #8051767
    Zarina79
    3469 Indlæg

    Har du overvejet at skifte mærke?

    Jeg har igennem mange år taget Diane Mite (eller den billigste kopi, der nu var), og det har hjulpet mig rigtigt meget. Har ikke haft problemer med min hud siden, hvilket ellers var et problem før :super:

    Jeg vil ikke anbefale solarie … det er for risikabelt :usikker:

    #8051768
    Ctango
    5805 Indlæg

    Jeg tror desværre ikke man kan få en “vidundercreme” jeg lider selv af slem uren hud og kan heller ikke lade være med at pille i dem – så jeg har også en del ar efterhånden. Som matnilsen skriver, så hjælper det at få lidt sol – det synes jeg i hvert fald det har gjort på mig..

    Er det ikke muligt for dig at skifte ppiller? Jeg ved man kan få nogen mod urenhud. Jeg skal selv starte på Yasmin i næste måned, min læge fortalte at de i mange tilfælde hjælper.

    #8051769
    Anonymous
    385723 Indlæg

    Jeg kender en, der tager nogle piller mod acne-ar, men bivirkninger er aaaalt for mange og alvorlige til at jeg nogensinde ville overveje det. Jeg ved ikke hvad de hedder.

    Hvor lang tid har du taget dem? Måske har din hud bare brug for at få det ‘arbejdet ud’, så det kun er en periode? Ligesom med ansigtsscrub fx. 🙂

    #8051770
    Sevigny
    2332 Indlæg

    Jeg har tidligere haft ar i ansigtet fra uren hud, men det går helt væk om sommeren pga. solen.

    Jeg ved godt, det er lettere sagt end gjort, men du må blive bedre til ikke at pille for meget i det. Jeg har selv været ret slem til det, da jeg var en del yngre og fortrød det noget så grusomt, fordi man netop gør det værre og bagefter sidder tilbage med nogle knap så pæne ar. I perioder klippede jeg mine negle helt ned eller lod være med at kigge mig i spejlet i løbet af dagen, og det hjalp faktisk en del.

    #8051777
    Mor Jan-2012
    112 Indlæg

    Du kan evt. smøre zinksalve på din urene hud og sov med det natten over, det hjælper på det røde og irriterede hud. Bruger det selv og synes min hud bliver “pænere” og ikke så barsk at se på 😉 og self. rense huden hver dag med sæbe eller et andet produkt der kan hjælpe.

    #8051779
    mette2660
    5268 Indlæg

    Jeg får p-piller mod uren hud, og det virker. Dem jeg tager hedder Yaz.

    #8051778
    wunderbar
    3781 Indlæg

    I foråret gik min hud virkelig teenageamok med uren hud – med efterfølgende sår og ar :hammer: Jeg fik så anbefalet at bruge MD formulations continunous renewal complex – og den virkede altså! Ikke nok med at min urene hud forsvandt efter et par uger, arrene er også næsten usynlige :super:
    Det er ikke en billig creme, men den er drøj i brug, så synes ikke, at det er så galt igen.

    #8051776
    Mamaraja
    7237 Indlæg

    Mht arrene, så vil de jo blive mindre synlige med tiden.. Og indtil da, kan man duppe dem med sådan en mirakel concealerstift fra maxfactor.. Kan ikke lige huske hvad den hedder, mener det er noget med coverstick.

    For at komme bumserne til livs, kan jeg VARMT anbefale Basiron, som er en creme man får i håndkøb på apoteket. Den fåes både i 5 og 10% og er meget, meget effektiv!

    Kender alt for godt de der store, byldeagtige filipenser der skæmmer ens ansigt på et plan hvor man ikke har lyst til at vise sig offentligt.. Så rigtig go bedring! 🙂

    #8051775
    Nihil
    7797 Indlæg

    @Zarina79 wrote:

    Har du overvejet at skifte mærke?

    Jeg har igennem mange år taget Diane Mite (eller den billigste kopi, der nu var), og det har hjulpet mig rigtigt meget. Har ikke haft problemer med min hud siden, hvilket ellers var et problem før :super:

    Jeg vil ikke anbefale solarie … det er for risikabelt :usikker:

    Jeg skal igang med Diane Mite af samme grund.

    #8051774
    Metnil89
    972 Indlæg

    @Zarina79 wrote:

    Har du overvejet at skifte mærke?

    Jeg har igennem mange år taget Diane Mite (eller den billigste kopi, der nu var), og det har hjulpet mig rigtigt meget. Har ikke haft problemer med min hud siden, hvilket ellers var et problem før :super:

    præcis det samme her! og jeg har været på de piller i 10 år.. da jeg blev 10 var jeg dækket af acne i hovedet, på ryggen, overkroppen, armene og benene.. (virkelig ulækkert!) fik så nogle ret så skrappe piller, (som man vist ikke bruger mere..) og da de havde slået det værste ned kom jeg på p-piller.. der var jeg 12.. har aldrig haft problemer siden! 🙂

    #8051773
    MorTilAndreas
    584 Indlæg

    Cremen der hedder Basiron har jeg brugt mod de bumser jeg fik lige efter fødslen, og det tog max 2-3 dage så var min hud helt pæn!!
    – og du kan se resultat allerede dagen efter.
    Man skal dog være opmærksom på at det er en creme der er MEGET hård ved huden, så man skal ikke bruge den som en daglig løsning..

    Men brug den på selve bumserne, og så køb en god fugt- og rensecreme, den matas har af deres eget mærke er super god til det formål, og så vask ansigtet morgen og aften, så bliver din hud hurtigt pæn igen 🙂

    Med hensyn til ar, så ville jeg nok købe en lille stift, som jeg lige kunne dække arene med.. Ar er ikke noget man “bare” kan trylle væk 🙂

    #8051772
    lolly
    3868 Indlæg

    Jeg har aldrig haft virkelig uren hud, men har da haft nogle bumser, men efter jeg startede på yasmin har jeg næsten ingen bumser..

    #8051771
    Sannemus
    15592 Indlæg

    Rens ansigt 2 gange dagligt og ikke fylde make up på den sådan så porrerne bliver tilstoppet..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.